arrow_drop_up arrow_drop_down
Minder stress voor studenten
03 maart 2021 

Minder stress voor studenten

Faalangst, onzekerheid en prestatiedruk

Faalangst, onzekerheid en prestatiedruk komen veel voor onder studenten. Logisch, er wordt best veel van je verwacht en bovendien is er, als je gaat studeren, vaak geen ouder meer die je steeds helpt te onthouden wat je allemaal moet doen. Beter gezegd, de eigen verantwoording neemt ineens een heel andere vorm aan, nu moet je allemaal zelf doen. Het kan zijn dat je je in de steek gelaten voelt, je moet op zoek naar andere hulpbronnen.

De druk is hoog, hoe ga je daarmee om? En hoe gaat het met de faalangst?

Veel van de tentamens en toetsen die je als student moet maken, zijn kleine eindexamens op zich. Klopt toch? 

De cursus eindexamenyoga is daarom ook zeker voor studenten heel goed om te volgen. Het geeft je houvast, helpt je de kalmte te hervinden die je nodig hebt om jouw brein goed te laten functioneren. Alle leerlingen en studenten tussen 15 en 25 jaar, daar is deze cursus geknipt voor!

Hulp, eenvoudige technieken, simpele trucjes die je nooit meer vergeet. Geen hogere psychologie of diepgravende therapie.

Ben ik dan van mijn faalangst af?

Je leert hoe je er beter mee kunt omgaan, dat is een betere omschrijving. Een zekere spanning voor een toets of examen is gezond, het zou eerder vreemd zijn als je daar helemaal geen last van zou hebben. Maar je score op de faalangstladder zal dalen, je zult het anders ervaren.

Doordat je de hele test anders ervaart, zal je de volgende test met meer vertrouwen tegemoet gaan. En zo werkt het.

Ouder of jonger?

O ja, voor iedereen jonger dan 15 jaar of ouder dan 25; heb je interesse? Met kleine aanpassingen is de cursus er ook voor jou. Benader een trainer in jouw regio en reken op een eenvoudige manier af met onnodige en overbodige stress.

Over de schrijver
Reactie plaatsen
Jawel, cookies!