Zet jezelf in beweging, kies jouw richting

Yoga Coaching

Ontdek waar je vastloopt,

kom letterlijk en figuurlijk

weer in beweging

Yoga Coaching, hoe ziet dat eruit?

Even tijd voor jezelf, simpel soepel blijven, met beide benen op de grond.


Ontspanning en bewustwording staan centraal. In contact komen met jezelf, in een ontspannen sfeer. 


Tijdens een anderhalf uur durende sessie gaan we met The Coaching Game aan de slag, gecombineerd met oefeningen uit yoga.  De sessie wordt aangepast aan de behoefte op dat moment, de weg wijst zich zelf.


Als je ontspannen en energiek vertrekt, weet je weer in welke richting je wilt bewegen.


Afspraak maken? Bel of mail, dan bespreken we de mogelijkheden.


Op locatie of voor groepen op aanvraag.

Bel of mail voor informatie. 

De hatha yoga helpt je de aandacht te richten en helpt je jouw grenzen te ontdekken. 

De ademoefeningen zorgen voor ontspanning en concentratie en helpen je om je natuurlijke staat te hervinden.
Ontspanningsoefeningen maken je bewust van aanwezige spanning in lichaam en geest. Een ontspannen lichaam kan herstellen, rust uit en wordt weer gezond.
Tijdens een geleide meditatie wordt de maalstroom van gedachten stil, er ontstaat een diepe ontspanning, wat een enorm gevoel van rust geeft.
The Coaching Game is erop gericht los te maken wat vast zit, het verruimt je blik en het zet je in beweging.

Waarom yoga-oefeningen?


Tijdens de hatha yoga nemen we houdingen aan, waarbij de aandacht gericht wordt op de voorbereiding, het aannemen, het aanhouden en het verlaten van de houding. Na elke houding wordt in een rusthouding de werking geobserveerd. Welke delen van het lichaam zijn betrokken, wat gebeurt er met de ademhaling, waar liggen de grenzen. Het resultaat van hatha yoga is een gezond functionerend lichaam, een verbeterd bewustzijn van het lichaam en een kalme geest.


Bij de ademoefeningen wordt het hele ademhalingsapparaat geoefend. Ademen is heel natuurlijk, zonder adem is er geen leven. Toch is vaak de natuurlijke manier van ademhalen verstoord. Door oefening kan de ademhaling worden verbeterd. Het beheersen van de adem biedt voordelen. De natuurlijke adem kan teruggevonden worden. 


De ontspanningsoefeningen zijn gericht op bewustwording van spanningen. Door te observeren kunnen spanningen duidelijk worden, wat weer kan leiden tot ontspanning, tot een steeds diepere ontspanning. Het lichaam kan herstellen, rust uit en wordt weer gezond.


Tijdens de geleide meditatie wordt het denken stiller en de onophoudelijke gedachtestroom tot stilstand komt. Door het denken stil te maken ontstaat een diepe ontspanning, wat een enorm gevoel van rust geeft.